Farum lilleskole
Nyhedsbrev Juni 2019
Se denne nyhed online

Med dette nyhedsbrev følger:

• Forældre inviterer til forældrekaffe
  • Arrangementskalender
  • Mails der ender i spamfiltre – sådan kan det løses

Indskrivningerne er godt i gang, og vi har allerede nu en del børn, der er indskrevet på Farum Lilleskole med skolestart august 2019. Det er FANTASTISK!!!

Vi har også holdt samtaler med mange af de familier, som har skrevet børnene på ventelisten. For nogle føles det som et stort skridt at melde sit barn til en helt nystartet skole... og det er et stort skridt. Vi er sikre på, det bliver super godt, men forældre skal have ro i maven. Derfor vil vi i tiden op til sommerferien invitere til forskellige arrangementer, hvor man kan møde andre børn og forældre, der har indskrevet deres børn på skolen - eller som overvejer at gøre det.

Andre er dog kommet os i forkøbet. Charlotte og Jesper - forældrene til Emilie, der starter til August -  har taget initiativ til at mødes med andre forældre til Juni måneds første arrangement:

Kære alle

Vi hedder Charlotte og Jesper og er forældre til Emilie der starter i 0. klasse på Farum Lilleskole. Vi er meget spændte på, at Emilie starter til august og har selvfølgelig gjort en række overvejelser i forhold til skolen, opstart osv. I den anledning vil vi derfor gerne invitere til en hyggelig forældresnak fredag den 7. juni fra kl. 16-18.

Så hvis i har skrevet jeres barn op, allerede har accepteret en plads, eller blot overvejer at gøre det, så er her en mulighed for at få en helt uformel snak med andre forældre til børn på Lilleskolen. Vi vil, sammen med Karoline (mor til Valdemar, som også starter i 0.) fortælle lidt om hvilke tanker vi har gjort os, og hvorfor vi synes Farum Lilleskole virker som det helt rigtige for vores børn. Derudover er det også en rigtig god mulighed for at møde hinanden og lære hinanden at kende, for på den måde at skabe et begyndende fællesskab omkring skolen, stedet og ungerne.

Vi håber i har lyst til at komme, det vil foregå i skolens lokaler hos FCN på Farum Park 2A (spørg efter Lilleskolen i receptionen) og der vil være kaffe, te og vand. Det kan være en god ide at få børnene passet/hentet så i giver jer selv plads og tid til at lytte og deltage.

Mvh Karoline, Charlotte og Jesper

Arrangementskalender

Her følger overblik over de næste ugers arrangementer:

• Fredag d. 7. juni kl. 16-18 - Forældrekaffe: Forældre med børn indskrevet på Farum Lilleskole inviterer andre forældre med interesse for skolen til kaffe og snak. Sted: Vores undervisningslokaler Farum Park 2A

• Lørdag d. 15. juni kl. 10-15 - Værløse Børnefestival: Vi er med hele dagen, så kom forbi os og tag et kig på vores læringsaktiviteter. Det bliver lærerigt, eksperimenterende og sjovt… Sted: Værløse Bymidte

• Lørdag d. 22. juni i tidsrummet 10-15 - Fælles picnic ved Furesøbad: Kom og vær med, når vi laver fælles picnic for børn og forældre. Medbring lidt at spise og drikke eller kom og få et stykke kage og et glas saft. Her kan I mødes med andre, der har både har indskrevet børn på skolen eller som overvejer at gøre det. De som har lyst, deltager i arrangementet ”Gå for Børn” og går for en god sag. Er man mere til hygge med andre fra Farum Lilleskole – eller ønsker man at møde andre til en uformel snak, kan man slå sig ned i Farum Lilleskoles base ved Furesø Bad. Vi er der fra 10-15.

Spamfilter - sådan kan det løses

Vi oplever desværre alt for ofte, at vores mails ender i folks spamfiltre. Hvis I vil gøre noget ved det, så kan I læse mere om, hvordan det løses her.

Som altid, er I velkomne til at skrive eller ringe til os med småt eller stort.

Vi kan træffes på info@farumlilleskole.dk - eller I kan kontakte skoleleder Karina Larsen på 28908970.

Vi håber, vi ses til et eller flere af sommerens arrangementer.

Mange hilsner fra initiativgruppen: Trine, Charlotte, Janne, Mette og Karina

Klik her for at afmelde dig yderligere nyhedsbreve.
Mail: info@farumlilleskole.dk
Adresse: Farum Lilleskole, Farum Park 2A, 3520 Farum