Farum lilleskoles nyhedsbrev
100 dage på Farum Lilleskole
Se denne nyhed online

Kære alle

Det er længe siden, vi har ladet høre fra os. Vi har været helt opslugt af at drive skole, men nu er det igen blevet tid til nyt. Med dette nyhedsbrev følger:

• De første 100 dage på Farum Lilleskole: Skolelederen gør status
  • Det gryende fællesskab
  • Et indblik i hverdagen på Farum Lilleskole
  • Kommende informationsmøder
  • Et varmt tak

De første 100 dage på Farum Lilleskole: Skolelederen gør status

Fredag den 24. Januar fejrer vi de første 100 dage i lilleskolens liv. Det har været de skøreste, sjoveste, hårdeste og på alle måder vildeste 100 dage i mit virke som skolelærer og nu også leder. At gå fra at være en lille initiativgruppe med en drøm om en særlig skole til at åbne dørene til drømmen, har været en rejse, der står uden sammenligning i både mit personlige og mit faglige virke. Når jeg ser tilbage på den første tid, er der måske ting, vi ville have prioriteret anderledes i dag. Men alle nye initiativer må finde deres egen vej, og det samme har Farum Lilleskole. Jeg har ikke et øjeblik fortrudt beslutningen om at åbne dørene og armene for de mange skønne elever, forældre og kollegaer, der i dag tegner Farum Lilleskole, og jeg glæder mig til mange flere dage sammen med dem alle sammen.

v. Skoleleder, Karina Larsen

Det gryende fællesskab

På en nystartet skole er alle relationer nye. Det gælder både mellem børn og voksne, børnene imellem, forældrene imellem og mellem de voksne på skolen. Derfor har det været vigtigt for os at arbejde målrettet med at skabe gode fællesskaber på alle leder og kanter. Heldigvis er både børn og voksne helt med på at være nysgerrige på hinanden og dyrke nye relationer. Vi har arbejdet aktivt med det i flere kontekster. Blandt andre i vores "stjernestunder", hvor små og store indgår i læsefællesskaber. Til vores morgensamlinger,  hvor vi hver morgen får set hinanden i øjnene og sammen tager hul på dagen. Og slutteligt til vores fælles og festlige fredagssamlinger, hvor børnene på skift deler oplevelser/ting, der fylder eller optræder med noget, de har øvet sig på. Og når vi tager på tur i tværgående klassefællesskaber til f.eks. Eksperimentariet eller lokale biblioteker og museer. Vi synes selv, at vi er nået rigtigt langt med dette. Her er et lille indblik i nogle af disse stunder:

Et indblik i hverdagen

Vil du følge med i hverdagen på skolen, så glem ikke at ’like’ vores Facebook-side, hvor vi jævnligt deler stort og småt fra skolen. Find os her: https://www.facebook.com/farumlilleskole/. Derudover kan du læse mere om skolen på http://www.farumlilleskole.dk.

Kommende informationsmøder

Vi vil naturligvis fortsat holde informationsmøder for interesserede forældre og andre, der ønsker at følge med. Vi planlægger et kommende møde i foråret, og datoen bliver meldt ud på både hjemmeside og Facebookside, så følg endelig med dér også.

Et varmt tak

Vi vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til alle jer, der har støttet op om skolen på den ene eller den anden måde. Der har været et helt fantastisk engagement fra både lærere og pædagoger, frivillige kræfter i vores netværk samt topmotiverede forældre. Uden jer var vi aldrig nået hertil. Tusinde tak.

Som altid er I velkomne til at kontakte os med spørgsmål om stort og småt på info@farumlilleskole.dk eller til skoleleder Karina Larsen på tlf. 28 90 89 70.

Mange hilsner

Skoleleder Karina Larsen samt bestyrelsen

Klik her for at afmelde dig yderligere nyhedsbreve.
Adresse: Farum Lilleskole, Farum Park 2A, 3520 Farum